Passwords
For at komme godt i gang med skolen, skal du inden du starter på skolen sørge for, at du kan logge ind på de digitale platforme vi bruger på skolen. Først og fremmest skal dine adgangskoder fungerer.
- Adgangskode til EUC Nord´s netværk
- Adgangskode til Uni-login
NB! - vi anbefaler du laver de 2 adgangskoder ens
Adgangskode og brugernavn til EUC Nords netværk
Hvis du ikke har brugernavn eller adgangskode til EUC Nords netværk, skal du sende en SMS hvor der står kodeord til 72246979. Du får sms retur med information om din adgangskode og brugernavn. (hvis ikke du får en sms retur, kan det skyldes vi ikke har dit mobilnummer, ring da til os på 7224 6000 og bed om at få det registreret)
Du skal ændre adgangskoden til din egen personlige efter du har fået SMS med informationer, det gør du på https://ums.eucnord.dk
(se her hvordan du gør https://www.youtube.com/watch?v=1nssy9tT82E )
Uni-login
Du skal bruge Uni-login til nogle af vores systemer, fx Itslearning. Dit brugernavn til Uni-login er det samme som det du bruger til EUC Nord’s netværk.
Adgangskoden til Uni-login skal du finde/ændre ved at gøre følgende:
- Gå ind på www.mitunilogin.dk
- Udfyld brugernavn og klik på Næste
- Vælg ”Få en ny adgangskode” (du skal bruge dit MitID)
Oplever du problemer med at komme på netværk og Unilogin kan du kontakte It-supporten på tlf. 7224 6111.
Har du glemt dit Password?
Så kan du sende en SMS til 7224 6979 hvori der skal stå ”kodeord” uden ”” så får du tilsendt et password til det telefonnummer du har registeret hos os.
Hvis du har mistet dit brugerbrev kan få et nyt brugerbrev ved at få din lærer eller en uddannelsessekretær til at udskrive det for dig.
Vi anbefaler at du downloader Tryllehat og vælger EUC Nord. Den gør det nemt for dig at logge på det trådløse netværk på skolen og gør det også nemmere at installere skolens printere på din maskine.
Hvis du vil kan du også skifte passwordet til noget der er nemt for dig at huske. Det kan du gøre på https://ums.eucnord.dk/.
Hvis alt andet fejler er du altid velkommen i IT-Afdelingen.